Cous cous-ul este intalnit in Africa de Vest si de Nord, in Franta, Spania, Madeira, in provincia Sicilia, precum si in Turcia, Grecia, Cipru si parti din Orientul Mijlociu. Granule de cous cous sunt fabricate din gris (grau dur) sau, in unele regiuni, din orz sau mei. In Brazilia, cous cous-ul traditional se face din fulgi de porumb dulce.
Prima data am mancat cous cous acum vreo 10 ani, cand o prietena stabilita in Maroc, a venit in vizita si ne-a gatit "arabeste"cous cous cu tocanita de vinete. Stiu ca mi-a placut ciudatenia cu pricina si de atunci m-am mai mancat.
De ceva timp aveam prin dulap o cutie de cous cous, dar nu ma puteam hotari cum sa-l prepar. Asa ca sambata mi-am spus ...gata ...azi il pregatesc ...si bine am facut. Reteta e o joaca de copil, mai mult dureaza curatatul legumelor. Iata cum am procedat:

Ingrediente:
  • 1 cana de cous cous
  • 1 1/2 supa de legume/apa
  • 2-3 linguri ulei de masline
  • 3 fire de ceapa verde
  • 2 fire de usturoi verde
  • 1 lingurita de praf de chimen
  • 2 rosii
  • 1 ardei gras rosu/galben
  • 1 legatura de patrunjel
  • sucul de la 1/2 lamaie
  • optional ardei iute uscat sau tocat marunt
  • sare si piper
Intr-un vas punem ulei de masline la incins, adaugam ceapa taiata, usturoiul taiat si chimenul. Lasam fix un minut sa se caleasca. Turnam peste supa de legume, iar cand incepe sa fiarba luam vasul de pe foc, punem cous cous-ul, acoperim cu un capac si lasam deoparte 10 minute. Intre timp taiem rosiile si ardeiul bucatele mici, tocam patrunjelul, stoarcem lamaia.
Dupa 10 minute indepartam capacul vasul si amestecam in vas, pentru a racori cous cous-ul, dar si pentru a preintampina formarea cocoloaselor. Trebuie sa aibe un aspect afanat.
Adaugam la cous cous rosiile, ardeiul, patrunjel si zeama de lamaie, condimentam dupa gust cu sare, piper, iar pentru curajosi si ardei iute.
Se serveste ca si garnitura sau pur si simplu ca un fel de mancare.

Cous cous


0 Comentarii