Acum cateva zile am primit un telefon de fratele meu si ma anunta ca imi aduce cateva kilograme de prune adevarate ...prune brumarii. Dulceata nu ma tenta, pentru ca are zahar, asa ca am ales varianta usor acrisoara si fara zahar ....adica magiunul.

Ingrediente:
  • 5 kg prune
  • o cana de apa
  • 3 lingurite scortisoara
Spalam prunele si le scoatem samburii. Alegem un tuci/vas cu fund dublu in care punem prunele si cana de apa. Lasam tuciul pe focul cel mai mic timp de o ora, apoi il introducem in cuptorul preincalzit. Avem grija sa amestecam din cand in cand pentru a nu se lipi. Am tinut tuciul in cuptor cateva ore bune, pana cand a scazut cantitatea la jumatate.
La final adaugam in magiun scortisoara si il punem in borcane curate. Pentru o conservare cat mai buna, putem steriliza pentru 30 de minute borcanele cu magiun.
Din cinci kilograme de prune au iesit aproximativ 4 borcane de 375 grame.
Pastram borcanele cu magiun fara zahar in camara la loc ferit de umezeala sau caldura. Este absolut delicios chiar daca necesita un timp de pregatire mai mare.


Maginul de prune este ideal pentru micul dejun sau pentru o gustare fara zahar !!!!

0 Comentarii