De curand am avut de sarbatorit un eveniment ceva mai special, asa ca m-am gandit sa alegem si un meniu mai deosebit. Si uite asa m-am gandit la vanat si am ales fazanul. M-am documentat si iata cum l-am pregatit.

Ingrediente:

  • un fazan
  • condimente: paprika, oregano, rozmarin, foi de dafin
  • 1 pahar vin rosu
  • un cubulet unt
  • sare, piper
  • garnitura: cartof natur
  • salata
  • sos de hrean (hrean, o lingura de miere, iaurt sau smantana, sare si piper)
Distractia incepe cu o zi inainte, cand pregatim fazanul: il curatam bine bine, il spalam, il stergem cu un prosop curat si il punem la fezandat. Intai il ungem cu ulei de masline si il condimentam (si in interior si la exterior) cu sare, piper, paprika, oregano, rozmarin peste care turnam un pahar mare de vin rosu. Dam la frigider si lasam peste noapte.
A doua zi intoarcem fazanul pe toate partile si-l mai condimentam daca este cazul. Incingem cuptorul. Intr-o tava punem fazanul si vinul in care a stat, la care adaugam cateva cubulete de unt (eu am pus unt cu patrunjel de la Napolact). Dam fazanul la cuptor la foc mic pentru aproximativ doua ore.
Drept garnitura am ales cartofi natur si sos ardelenesc de hrean. Este o friptura delicioasa, mai gustoasa decat cea de pui si mai sanatoasa decat carnea de porc.
Pofta buna!

0 Comentarii